1.პროექტის სახელწოდება: ""ჯანსაღი ცხოვრების წესი"
2.პროექტის იდეა: მოსწავლეების ჩართულობა სპორტის სხვადასხვა სახეებში.
3.პროექტის აქტუალურობა: მოზარდები აღარ ცხოვრობენ სპორტულად, მთელ თავიანთ დროს უთმობენ კომპიუტერულ თამაშებს. საჭიროა მოსწავლეების ჩართვა სპორტულ ღონისძიებებში.
4.პროექტის მიზნები. მოსწავლეებში გავაღვივოთ სპორტის სიყვარული.
5.მოსწავლეთა ასაკი. საშუალო საფეხუი VII კლასი.
6.ვადების ხანგრძლივობა. ერთი სასწავლო წელი.
7.მოსალოდნელი შედეგები: მოსწავლეები უფრო მეტად დაინტერესთებიან, როგორ შეძლონ ჯანსაღად და სპორტულად იცხოვრონ.
8.საჭირო რესურსი: კომპიუტერი, პროექტორი, სპორტული-დარბაზი, ბურთები(ფრენბურთი, ფეღბურთი, კალათბურთი) წამზომი, სასტვენი, ლახტი, ტანვარჯიშული სკამი.
9.პროექტის მსვლელობა.(აქტივობები)
აქტივობა 1.მინი ლექცია- რატომ უნდა მივზდიოთ სპორტს.
აქტივობა 2.მოსწავლეების დაყოფა ჯგუფებად (ვაჟები, გოგონები )
აქტივობა 3.პროექტის გეგმის შედგენა.
აქტივობა 4.დავგეგმოთ მოძრავი თამაშები. გავყოთ კლასი ორ ნაწილად გოგონები- ვაჟები. შერეულად.
ჩავატაროდ მხიარული სტარტები.
აქტივობა 5. მოსწავლეები ამზადებენ პრეზენტაციას. სხვადასხვა პოპულარული სპორტის წარმოშობის ისტორიაზე. ისტის გამოყენებით.
აქტივობა 6. დისკუსია თემსზე: ( რატომ გვჭირდება სპორტული ცხოვრება )
აქტივობა 7. კონსტულტაცია: სკოლის ექიმთან. ( კვების რაციონის რეჟიმის შეთანხმებაზე)
აქტივობა 8. გასვლითი შეჯიბრებები ( კალათბურთში, ფრებურთში, ფეღბურთში) სხვადასხვა სკოლებში.
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
2.პროექტის იდეა: მოსწავლეების ჩართულობა სპორტის სხვადასხვა სახეებში.
3.პროექტის აქტუალურობა: მოზარდები აღარ ცხოვრობენ სპორტულად, მთელ თავიანთ დროს უთმობენ კომპიუტერულ თამაშებს. საჭიროა მოსწავლეების ჩართვა სპორტულ ღონისძიებებში.
4.პროექტის მიზნები. მოსწავლეებში გავაღვივოთ სპორტის სიყვარული.
5.მოსწავლეთა ასაკი. საშუალო საფეხუი VII კლასი.
6.ვადების ხანგრძლივობა. ერთი სასწავლო წელი.
7.მოსალოდნელი შედეგები: მოსწავლეები უფრო მეტად დაინტერესთებიან, როგორ შეძლონ ჯანსაღად და სპორტულად იცხოვრონ.
8.საჭირო რესურსი: კომპიუტერი, პროექტორი, სპორტული-დარბაზი, ბურთები(ფრენბურთი, ფეღბურთი, კალათბურთი) წამზომი, სასტვენი, ლახტი, ტანვარჯიშული სკამი.
9.პროექტის მსვლელობა.(აქტივობები)
აქტივობა 1.მინი ლექცია- რატომ უნდა მივზდიოთ სპორტს.
აქტივობა 2.მოსწავლეების დაყოფა ჯგუფებად (ვაჟები, გოგონები )
აქტივობა 3.პროექტის გეგმის შედგენა.
აქტივობა 4.დავგეგმოთ მოძრავი თამაშები. გავყოთ კლასი ორ ნაწილად გოგონები- ვაჟები. შერეულად.
ჩავატაროდ მხიარული სტარტები.
აქტივობა 5. მოსწავლეები ამზადებენ პრეზენტაციას. სხვადასხვა პოპულარული სპორტის წარმოშობის ისტორიაზე. ისტის გამოყენებით.
აქტივობა 6. დისკუსია თემსზე: ( რატომ გვჭირდება სპორტული ცხოვრება )
აქტივობა 7. კონსტულტაცია: სკოლის ექიმთან. ( კვების რაციონის რეჟიმის შეთანხმებაზე)
აქტივობა 8. გასვლითი შეჯიბრებები ( კალათბურთში, ფრებურთში, ფეღბურთში) სხვადასხვა სკოლებში.
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
სპ.VII -IX.1. მოსწავლეს
შეუძლია გაითავისოს ჯანსაღი ცხოვრების წესი, როგორც ფიზიკური და ფსიქიკური
ჯანმრთელობისა და საზოგადოებაში წარმატების მიღწევის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი პირობა.
·
სპორტული ფორმის შენარჩუნების მიზნით ჩაბმულია რეგულარულ
ფიზიკურ აქტივობაში;
·
აცნობიერებს
საკვების რაოდენობისა და ხარისხის ზეგავლენას
ჯანმრთელობაზე და საერთო ფიზიკურ მდგომარეობაზე, დაბალანსებული კვების არსს (კალორიების
სიჭარბე და დეფიციტი);
·
ასახელებს ჭარბი წონისა და ექიმის მეთვალყურეობის გარეშე
ჩატარებული დიეტის (გასახდომი დიეტის) შესაძლო საფრთხეებს;
·
აღწერს, თუ რა ზეგავლენას ახდენს ფსიქოაქტიური
ნივთიერებების -
ნარკოტიკების, ალკოჰოლის, ფსიქოტროპული მედიკამენტებისა
და თამბაქოს მოხმარება ადამიანის ფიზიკურ და ფსიქიკურ ჯანმრთელობაზე,
მის სოციალურ სტატუსზე.
სპ.VII-IX.2.
მოსწავლეს აქვს უნარი დააკავშიროს ფიზიკური აქტივობა საკუთარ ფიზიოლოგიურ და
ფსიქოლოგიურ განვითარებასთან.
·
აცნობიერებს ფიზიკური აქტივობისა და ჯანსაღი ცხოვრების წესის კავშირს სხეულისა (საყრდენ-მამოძრავებელი
სისტემის) და შინაგანი ორგანოების (გულსისხლძარღვთა, სასუნთქი გზების, საკვების
მომნელებელი, გამომყოფი სისტემა) ნორმალურად ფუნქციონირებასთან;
·
მსჯელობს ადამიანის ფსიქიკაზე ჯანმრთელობისათვის
მავნე ნივთიერების ზეგავლენის შესახებ
(აპათია, აგრესია, დეპრესია, ყურადღების გაფანტვა, მეხსიერების უნარის
დაქვეითება და სხვ.).
·
აკავშირებს სხეულის
აღნაგობის ცვლილებას ფიზიკურ აქტივობასთან და ჯანსაღი ცხოვრების წესთან;
·
აცნობიერებს სპორტული
შეჯიბრებების გავლენას და კავშირს მოზარდის ფსიქო-ფიზიოლოგიური სტატუსის ფორმირებასთან.
ისტ სტანდარტი
ის ტექნ. VI.2. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება
ინფორმაციის მიღების, შენახვის და ორგანიზების დროს.
·
მონაცემთა და ციფრული მასალის შენახვისას ადარებს
და აფასებს სხვადასხვა მოწყობილობას ან/და საცავს. მსჯელობს ერთი მათგანის
უპირატესობის შესახებ მეორესთან შედარებით;
·
სისტემატურად ახდენს მონაცემების დაარქივებას,
მონაცემთა ოპტიმალურად შენახვისა და დაზიანებული მონაცემების სწრაფად და მარტივად
აღდგენის მიზნით. აფასებს დაარქივების შესაძლებლობებს სხვადასხვა სახის
მონაცემების შემთხვევაში (მაგალითად,შეკუმშვის კოეფიციენტებს შორის განსხვავება
ტექსტური ფაილის და გრაფიკული ფაილის შეკუმშვის შემთხვევაში);
·
მსჯელობს სხვადასხვა ციფრულ საშუალებას შორის
მონაცემთა მიღება-გადაცემის ფუნქციების და ტექნიკური შესაძლებლობების შესახებ;
·
მსჯელობს ციფრული მასალის სხვადასხვა ფორმატს შორის
განსხვავებაზე და მონაცემთა შენახვისას შეარჩევს შესაფერის ფორმატს (მაგალითად: გრაფიკული
მასალის შენახვისას: JPG, GIF,
BMP; ტექსტური მასალის შენახვისას: ჩვეულებრივი ტექსტი, RTF, ფორმატირებული
დოკუმენტი);
·
ინფორმაციის და ციფრული მასალის შენახვისას,
წაკითხვისას და გადაცემისას აფასებს მასალის ზომას და შეარჩევს შესაფერის
საშუალებას და ხერხს;
·
აფასებს შესანახი მოწყობილობის მეხსიერების
შესაძლებლობებს და მსჯელობს ამ შესაძლებლობების შესახებ.
პროექტის ხელმძღვანელი - ნატო გრძელიძე.
ელ ფოსტის მისამართი: nato.grdzelidze53@gmail.com
ბლოგი- grdzelidze15.dlospot.com.
Комментариев нет:
Отправить комментарий